For every new chapter, you need a new you

Päätin jokin aikaa sitten että tulen pitämään taukoa vaatteiden myymisestä ja paljon aikaa vievästä yksittäiskappaleiden kustomoinnista. Jotkut ovat ehkä jotain tämän kaltaista aavistelleetkin kun en ole enää verkkokauppaani täyttänyt uusilla tuotteilla. Tarkoitus on pitää hengähdystauko. Ladata pattereita, luoda uudenlaisia luovia suunnitelmia jatkon suhteen, kasvaa ja kehittyä, ja keskittyä vaihteeksi muihinkin juttuihin. Päätös paussista ei todellakaan ollut helppo, päinvastoin. Kamppailin ajatuksen kanssa kovasti, mietin kuinka sen toteuttaisin, miten se vaikuttaisi minuun, miten se vaikuttaisi yritykseeni ja brändiini, ja mihin tulisin tämän taukoajan käyttämään.

Olen vuoden vaihteen jälkeen keskittynyt enemmän valokuvaamiseen ja blogiini, ja olen myös nauttinut siitä kovasti. Kumpikaan ei ole minulla pelkkää ajanvietettä, vaan suhtaudun sekä kuvaamiseen että blogiini tositarkoituksella; tykkään tehdä kunnolla asioita joita teen, ja koen että pystyn näillä molemmilla osa-alueilla myös itseäni toteuttamaan ja antamaan muille palan itsestäni. En koe että yhteistyöt joita teen blogini tiimoilta myöskään riitelisivät minkään muun kanssa. Rakastan muodin alaa ja esittelen mielelläni muita yrityksiä ja brändejä blogissani, koen että täällä on meille kaikilla tilaa onnistua!

Olen kuitenkin ollut myös hieman hukassa. Hukassa siksi, että Roots Inc. on edustanut minulle hyviä arvoja; kestävää kehitystä, eettisyyttä, taidetta, yksilöllisyyden juhlistamista. Olen kokenut että teen työtä jolla on minulle arvoa ja paljon merkitystä. Nämä ovat edelleen ajatukseni Rootsista ja siksi haluankin pysähtyä miettimään kuinka voin luoda paremmat edellytykset yritykselleni jatkaa toimintaansa -pitkään.

farkku 3_edited

Olen jo jonkin aikaa pitänyt silmällä muita työmahdollisuuksia, töitä, joita voisin tehdä yrittäjyyteni rinnalla. Sekä osaamistani tukevia että myös jokseenkin päinvastaisia, uusia juttuja, vaihtelua. Nyt voinkin kertoa että sain juuri kolmannen työn yrittäjyyteni rinnalle. Yhtä extratyötä olen tehnyt marraskuusta lähtien, yksi mahdollisesti pidempiaikainen toimeksianto alkoi tällä viikolla ja kolmas pesti alkaa ensi viikolla. Töiden etsiminen omilla kriteereilläni ei ole ollut aivan simppeliä, ei myöskään siksi että olen yrittäjä. Olen sivuuttanut myynti- asiakaspalvelutyöt lähes kokonaan, ainakin vaatepuolelta, siksi että olen tehnyt sitä työtä monta vuotta, ja halusin vaihtelua. Yhdestä vaatteiden kierrätykseen suuntautuvasta ketjusta hain kuitenkin extramyyjän paikkaa, sillä kierrätys on lähellä sydäntäni, eikä kyseinen työ ole aivan verrattavissa vaatekaupassa työskentelyyn monestakaan syystä. Haastattelun aikana kävi kuitenkin selväksi että tämä haastattelija /esimies olisi halunnut minut mieluummin avaamaan heille liikkeitä ja myymäpäläällikön rooliin, ja vinkkasi toivovansa että pistäisin oman firmani sivuun. En kuitenkaan hakenut enkä etsinyt esimiesasemaa enkä kyseisestä paikasta kokoaikaista työsuhdetta, joten se jäi siihen. Jos on työskennellyt jo esimiehenä ja sittemmin oman yrityksensä toimitusjohtajana, tuntuu monista extratyön hakeminen kummalliselta, mutta minulle se olisi sopinut omaan elämäntilanteeseeni oikein hyvin. Toinen työ jota hain oli myymälän visualisti. Visualisti, joka suunnittelisi kampanjaikkunoita ja rakentaisi niitä itse valitsemanaan aikana myymälän ollessa kiinni. Liike oli suuntautunut aikuisten naisten bisnespukeutumiseen. Haastattelu meni todella hyvin ja pääsimme hyvään keskusteluyhteyteen alasta ja kyseisestä työstä, olin jo lähes varma että nappaisin paikan itselleni. Lopuksi haastattelija pyysi kuitenkin oman yritykseni verkko-osoitteen, halusi käydä katsomassa mitä teen työkseni. Tiesin tällä hetkellä että en tulisi saamaan paikkaa, sillä monet eivät pysty näkemään tai halua nähdä minun oman brändini ja mallistoni ohi, ja sisäistämään mihin kaikkeen muuhunkin minusta on.

farkku 2_edited

Töitä etsiessä olen myös tehnyt töitä mieheni yritykselle. Hän on opettanut minut tekemään vesieristyksiä, laatoitusta ja saumausta. Olen nauttinut näistä suunnattoman paljon, uuden oppimisesta ja siitä että olen saanut tehdä töitä käsilläni, pidän fyysisestä työstä ja tekemisen meiningistä. Minusta on hauskaa vetää ne raksahousut jalkaan ja get down n’ dirty! Tämä uusin pestini tulee myös hyvään saumaan minulle, sillä olen tehnyt itsenäisesti töitä jo pari vuotta, ja osittain kaivannut kovastikin työyhteisöä. Sen lisäksi että olen introvertti tyyppi olen myös erittäin sosiaalinen. Pidän kaikenlaisesta kanssakäymisestä ihmisten kanssa ja nautin siitä että voin antaa ihmisille jotain; apua, neuvoja, kiitosta, tukea, ystävyyttä, iloa, tsemppausta. Niin paljon kuin haluan itse olla onnellinen haluan myös nähdä muita ihmisiä onnellisina.

Tämä uudenlainen vaihe elämässäni vaatii kuitenkin minulta uudenlaisia ponnistuksia. Minun pitää pysyä avoimin mielin, motivoituneena, innostuneena, ja keskittyneenä. Niin näitä uusia tuulia kohtaan kuin myös sitä kohtaan mitä sydämeni sanoo ja tahtoo. Minun pitää olla valmis muuntautumaan, mukautumaan ja myös heittäytymään, ja kaiken sen keskellä muistaa mikä on minulle itselleni tärkeää. Tilanteet voivat muuttua ja ajatukset siinä samalla, ja siihen pitää osata varautua. Mihin tahansa lähdenkin mukaan, teen sen täysillä ja annan koko panokseni, ja näin on aina ollut. Loppujen lopuksi niiden uusien ovien raottaminen on jännittävää, eikä itsensä kehittäminen ja uusille asioille altistuminen voi koskaan olla pahasta!

Rokrok! / Eeva

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s