I don’t need many, I need quality. #homies

Kavereissa ei ole minulle kyse määrästä vaan laadusta. En ole teinivuosien jälkeen enää tuntenut luontevaksi viettää aikaa kaveriporukoissa, vaan viihdyn parhaiten ihmisten kanssa kahden kesken. Jokainen kaverini edustaa minulle jotakin omaa ja jotakin mitä minulla on vain hänen kanssaan. Yhden kanssa pelleillään ja nauretaan, toisen kanssa pohditaan yrittäjyyden haasteita, toisen kanssa keskustelut ajautuu aina miehiin, ja joidenkin kanssa keskustellaan kaikesta maan ja taivaan väliltä ja voimaannutaan toisistamme. Mieheni seurassa olen noin puolet ajasta määrätietoinen ja keskittynyt yrittäjä, toiset puolet ajasta täyspösilö. Tätä pösilöpuolta minusta ei moni tiedä hyvin, sillä keskustelen kavereideni kanssa lähes poikkeuksetta asiasta. Joko näin, tai sitten heitän kokonaan vapaalle aivojeni ja ajtusteni kanssa, keskitien small talk ei vain ole koskaan ollut minua varten.

Processed with VSCOcam with f2 preset

En tarvitse paljoa, oikeastaan mitään, enkä myöskään ystäviä. Minulle ne ihmiset jotka ovat elämässäni ovat niin tärkeitä että se täyttää sydämeni. He ovat elämässäni syystä ja haluan että he myös tietävät sen. Heille haluan antaa kaiken minkä pystyn. Olla ajan tasalla heidän elämästään ja ajatuksistaan. Jakaa omat juttuni. Samoin myös syystä jotkut ihmiset eivät ole enää elämässäni tai jotkut uudet tuttavuudet eivät pääse lähelle. Olen avoin luonne, mutta olen myös valikoiva elämäni tärkeiden ihmisten suhteen. ”Seulani” läpäisee aidot ja rehelliset tyypit, ja tyypit joiden kanssa pääsen jollain tasolla samalle aaltopituudelle. Iästä, taustasta, työstä, sukupuolesta riippumatta.

Työelämässäkään en ole koskaan tarvinnut kaikkien suosiota, on riittänyt että ne muutamat ihmiset huomaavat ja osaavat arvostaa minua. Työpaikoilla olen kyllä yleisesti ollut tukipilari ja hauskuuttaja, rooli josta olen myös nauttinut paljon, mutta esimiesten suhteen tilanne on vaihdellut. Muutaman helmen olen kohdannut jotka ovat myös vaikuttaneet elämäni suuntaan suuresti ja positiivisesti.

Nyt yksityisyrittäjänä ymmärrän että pystyn itse luomaan omat suhteeni. Pystyn antamaan oman vaikutelmani, riippumatta muista työntekijöistä ja yrityksen erinäisestä politiikasta. Minä näytän luonteeni avoimesti, arvoni avoimesti. Myös yritykseni viestinnässä sen verran kuin ne yritykseni toimintaan liittyvät. Kohtaan asiakkaan ja yhteistyökumppanin kuten haluan, laadin itse säännöt. Yhteistyökumppanien maailmassa pidän tärkeänä sitä että arvomaailma ja ajatusmaailma kohtaa jollain asteella. En lähtisi myymään sieluani enkä luopumaan ideologiastani rahan perässä, enkä työskentelisi ihmisen kanssa jonka kanssa en tule toimeen.

Kuten muissakin ihmissuhteissa, en sitoidu ihmisiin joiden arvomaailmaa en pysty ymmärtämään tai joiden kanssa ajatuksemme eivät kohtaa. Ihmisiä saattaa karsiutua matkan varrella tämän vuoksi, mutta teennäisyys on asia joka rikkoisi minua. Pidän piirini mieluummin pienenä. Pienenä ja rakkaana.

Rokrok! / Eeva

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s