I no longer

Jotain jonka luin noin vuosi sitten. Tunnistin itseni välittömästi, tunsin jokaisen sanan vatsanpohjaani myöten. Tiesin että olen tuntenut ja elänyt näin jo pitkään ja tajusin yhä selvemmin että näin tulen myös jatkossa elämään.

”Minulla ei enää ole kärsivällisyyttä tiettyjä asioita kohtaan. Ei siksi että minusta olisi tullut ylimielinen, vaan yksinkertaisesti siksi että olen siinä pisteessä elämässäni etten enää halua tuhlata aikaani asioihin jotka ovat minulle epämiellyttäviä tai satuttavat minua. Minulla ei ole kärsivällisyyttä kyynisyyttä, liiallista kritiikkiä tai minkäänlaisia vaatimuksia kohtaan. Minulta on kadonnut halu miellyttää heitä jotka eivät pidä minusta, rakastaa heitä jotka eivät rakasta minua tai hymyille heille jotka eivät halua hymyillä minulle.

En käytä enää minuuttiakaan niihin jotka valehtelevat tai haluavat manipuloida. Olen päättänyt etten enää kanssaelä teeskentelyn, tekopyhyyden enkä halpojen kehujen kanssa. En siedä valikoivaa oppineisuutta enkä akateemista ylimielisyyttä. En myöskään mukaudu juoruiluun. Inhoan konflikteja ja vertailuja. Uskon vastakohtien maailmaan ja siksi välttelen jäykkiä ja joustamattomia persoonallisuuksia. Ystävyydessä inhoan uskollisuuden puutetta ja petosta. En tule toimeen niiden kanssa jotka eivät osaa sanoa kohteliaisuuksia tai rohkaisun sanaa. Liioittelu kyllästyttää minua, ja minulla on vaikeuksia hyväksyä niitä jotka eivät pidä eläimistä. Ja kaiken tämän kukkuraksi, minulla ei ole kärsivällisyyttä niitä ihmisiä kohtaan joilla ei ole kärsivällisyyttä minua kohtaan.”
-Meryl Streep

Translation

Something I read about a year ago. I recognized myself immediately, felt every word deep in me. I knew that I had felt like this and lived by this for a long time and realized it even more clearly that this is how I will continue to live.

”I no longer have the patience for certain things, not because I’ve become arrogant, but simply because I reached a point in my life where I do not want to waste more time with what displeases me or hurts me. I have no patience for cynicism, excessive criticism and demands of any nature.
I lost the will to please those who do not like me, to love those who do not love me and to smile at those who do not want to smile at me.

I no longer spend a single minute on those who lie or want to manipulate.
I decided not to coexist anymore with pretense, hypocrisy, dishonesty and cheap praise.
I do not tolerate selective erudition nor academic arrogance. I do not adjust either to popular gossiping. I hate conflict and comparisons. I believe in a world of opposites and that’s why I avoid people with rigid and inflexible personalities. In friendship I dislike the lack of loyalty and betrayal. I do not get along with those who not know how to give a compliment or a word of encouragement. Exaggerations bore me and I have difficulty accepting those who do not like animals.
And on top of everything I have no patience for anyone who does not deserve my patience.”
-Meryl Streep

Rokrok!
/Eeva

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s